Kvėpavimas

SĄMONINGAS KVĖPAVIMAS

„Gyvenimo kvėpavimo įvaldymas yra raktas į dvasinę, mentalinę ir fizinę gerovę. Kvėpavimo įvaldymas yra aukščiausia dvasinė praktika. Jogoje tai vadinasi maha joga - aukščiausias gyvenimo mokslas“( Leonardas Orras ).

 

Kvėpavimas nuo seno, beveik kiekvienos kultūros istorijoje, buvo laikomas šventu. Kvėpavimas buvo naudojamas ritualuose ir dažnai perduodamas tik pašvęstiesiems. Šiandien dauguma žmonių žino, kad sąmoningas kvėpavimas – tai raktas į sveikatą ir maksimalų savo potencialo realizavimą.

 

Jei norime būti sveiki, laimingi, aktyvūs, jei rūpinamės savo augimu ir tobulėjimu, jei esame ieškotojai ir tiesiog tyrinėjame gyvenimą, tuomet turėtume pažinti kvėpavimo jėgą ir galimybes, išmokti valdyti jį, suvokti ir sąmoningai kurti savo realybę.

 

Gyvybės kvėpavimas – sąmoningas sujungtas gilus energetinis kvėpavimas.

„Tai yra šventasis Vedų kvėpavimas. Šiai technikai jau daugiau kaip 5000 metų, ji padeda mums siekti kelių tikslų. Visų pirma prisiliesti prie savo vidinio dieviškumo, kuris yra persmelkęs mūsų fizinį, emocinį ir mentalinį kūnus bei įkvepia mums gyvybę. Be savo vidinio dieviškumo energijos mes negalėtume egzistuoti ir kai kvėpuodami prisideriname prie jos virpesių, drauge įgauname jos galią.“ ( Jasmuheen )

Šis kvėpavimas valo organizmą, gerina sveikatą, nuramina protą, mintis, padeda įveikti stresą, atstato energiją, išplečia sąmonę, padeda geriau pažinti save ir tobulėti, padeda išsilaisvinti iš aukos pozicijos, pajausti gyvenimo pilnatvę, laisvę ir ryšį su savo aukštesniuoju „aš“.

Leonardas Orras – šių laikų rebefingo pradininkas pasaulyje, - davė šiam kvėpavimui rebefingo (išvertus, reiškia gimimą) pavadinimą. Rebefingas nepriklauso jokiai religijai, bet kvėpuodami žmonės patiria tai, ką vadina dvasine patirtimi.

Vidutiniškai per dieną žmogus įkvepia apie 20 000 kartų, tai reiškia kad per 24 valandas apie šimtas kvadratinių metrų mūsų plaučių paviršiaus priima 8000 litrų deguonies, o kraujas išnešioja tai po mūsų ląsteles, jas maitina, palaiko, atstato. Tačiau ne mažiau svarbu ir ne taip gerai žinoma, kad kraujas, grįždamas neša iš ląstelių 70% atliekų, kad pašalintų jas per plaučius. Taigi, vien jau dėl to, kad išvalytume toksinus iš savo kūno, verta efektyviai kvėpuoti. Nuostabu tai, kad automatiškai esantis kvėpavimas, taip pat yra kontroliuojamas ir centrinės nervų sistemos, o tai reiškia, kad norėdami, mes galime kontroliuoti jį sąmoningai.

 

Sąmoningai kvėpuodami tampame sąmoningesni visose gyvenimo srityse. Sąmoningumas kvėpuojant leidžia mums įkvėpti gyvybinę energiją, nes kur yra mūsų mintis, ten yra mūsų energija, o kai mintis (suvokimas) mano kvėpavime – energija manyje. Paprasta. Suvokimas suteikia galią valdyti savo kvėpavimą. Mintis apie kvėpavimą pakviečia, nukreipia energiją plūsti į kūną, pripildydama tiek žemesniuosius, tiek aukštesniuosius, subtilius kūnus. Paprastas kvėpavimas kartu su naujomis, kokybiškomis mintimis apie jūsų kūną, gali išgydyti viską.

Tuo metu, kai susijungia sąmonė (mintis) ir energija (kvėpavimas) kažkas ima keistis, kažkas naujo sukuriama, atsiranda, čia vyksta stebuklai. Kvėpavimas sujungia mus su gyvybine energija, o per ją su visa kūrinija, kurios dalimi mes esame. Tampame viena - įkvėpdami iš išorinio pasaulio į savo vidinį pasaulį ir iškvėpdami iš savo vidinio pasaulio į išorinį pasaulį.


 



KVĖPAVIMO TECHNIKA

Kvėpavimo technika – fiziškai yra labai rami ir atpalaiduojanti technika, ir žmogus kvėpuodamas paprasčiausiai leidžia savo kūnui jaunėti. Visa kita lemia vidinė žmogaus kūno „išmintis“. Ta pati išmintis, kuri pradžioje blokavo nemalonius jausmus, emocijas, patyrimus. Ta pati vidinė išmintis iškelia tai, kad būtų galima nuo to išsilaisvinti.

Kvėpavimo sesijos metu paprastai kvėpuojama per nosį, bet galima kvėpuoti ir per burną, kai to reikia, kai svarbu paleisti dideles įtampas. Kvėpuojama atsigulus, nes taip lengviau atsipalaiduoti ir atsiduoti kvėpavimo procesui. Vėliau, įvaldžius kvėpavimą, galima kvėpuoti ir atsisėdus, ir vaikštant, priklausomai nuo to, kokį ketinimą turėsime. Mes visada patys renkamės, kaip mums kvėpuoti: sąmoningai ar nesąmoningai, greitai ar lėtai, giliai ar paviršutiniškai; renkamės aktyvumą ar pasyvumą, renkamės darbą ar poilsį, renkamės paleisti ir eiti į transformaciją ar laikytis senųjų programų, kovoti. Kiekvienas pasirinkimas yra galios momentas.

Yra keletas svarbių elementų kvėpavimo technikoje:

- Sąmoningumas. Tai reškia – suvokiu, kad kvėpuoju, esu čia ir dabar, stebiu įkvėpimą, iškvėpimą...

- Atsipalaidavimas. Gilus fizinis ir protinis atsipalaidavimas, kuris atsiranda sesijos metu, leidžia kvėpavimui atlikti savo transformacijos darbą. Reikia tiesiog atsipalaiduoti ir savo viduje atsiverti įvairioms galimybėms ir leisti vykti viskam.

- Sujungtas kvėpavimas. Tai reiškia, kad nėra pauzių tarp įkvėpimo ir iškvėpimo, tarp iškvėpimo ir įkvėpimo. Kvėpavimas vientisas, nepertraukiamas judėjimas ratu.

- Aktyvus įkvėpimas ir pasyvus iškvėpimas.

- Įkvėpimas ir iškvėpimas vienodo ilgumo.

 

Kvėpavimas – tai unikali patirtis, kiekvienam jis vis kitoks. Galima kalbėti, kas vyksta su žmogumi, kai jis valandą kvėpuoja sujungtu kvėpavimu, tačiau jokie žodžiai nenupasakos to, ką jūs iš tiesų patirsite sesijos metu. Nėra teisingo kelio, yra Jūsų kelias.

Svarbiausias suvokimas, pakeisiantis jūsų gyvenimą, nepaisant to, ar pasirinksite mokytis kvėpavimo, ar imsitės kitų praktikų, yra suvokimas, jog „aš pats esu atsakingas už savo gyvenimą, aš pats kuriu savo realybę, ir niekas kitas nepadarys manęs sveiko, laimingo, sėkmingo, jei pats nenorėsiu tokiu būti, jei nieko dėl to pats nedarysiu“. Kvėpavimas tėra instrumentas, galintis padėti jums pasiekti norimo rezultato.



KVĖPAVIMO MOKYMASIS

Norint išmokti kvėpavimo, reikia susirasti rebeferį, kvėpavimo specialistą. Pradžioje reikalingas vedimas, nes pradėjus kvėpuoti savarankiškai procesą gali apsunkinti paviršutiniškas technikos išmanymas, neteisingas proceso suvokimas, interpretavimas, bėgimas nuo iškylančių blokų. Nė viena perskaityta knyga neduos to patyrimo, suvokimo, pasitikėjimo savimi ir jėgos, kaip darbas su kvėpavimo specialistu. Rekomenduojama praeiti apie dešimt individualių kvėpavimo sesijų su rebeferiu, kad po to galėtumėt harmoningai kvėpuoti savarankiškai. Per tą laiką įgausite sąmoningo kvėpavimo įgūdžius, proceso suvokimą, išmoksite valdyti savo kvėpavimą, pakankamai apsivalysite ir sustiprėsite, įgysite pasitikėjimo savimi ir kvėpavimu. Viena sesija trunka apie dvi valandas: apie valandą kvėpuojama, po to skiriamas laikas integracijai, bei aptarimui.

 


INDIVIDUALIOS KVĖPAVIMO SESIJOS

KVĖPAVIMAS GRUPĖJE

 

Daiva Gedminienė – sąmoningo kvėpavimo, rebefingo, kvėpavimo terapijos specialistė.


Straipsniai:

http://www.ve.lt/naujienos/visuomene/sveikata/kaip-kvepuojame-taip-ir-gyvename-48606/

Dėl individualių kvėpavimo sesijų galite skambinti tel.: 862074455 ar rašyti dddaivute@gmail.com


 .